Het Kabinet hecht veel waarde aan haar klanten en aan hun privacy.

Wij informeren u ook over uw rechten hierin. In deze Privacy verklaring geven wij u antwoord op de belangrijkste vragen over de verwerking van persoonsgegevens door Het Kabinet.

Persoonsgegevens: gegevens die direct of indirect iets over u zeggen. Bijvoorbeeld uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer.

Verwerken: alles wat er met persoonsgegevens kan worden gedaan. Bijvoorbeeld het verzamelen, opslaan, gebruiken en verwijderen van uw gegevens uit onze administratie.

We geven antwoord op de volgende vragen:

  1. Van wie verwerkt  Het Kabinet persoonsgegevens?
  2. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
  3. Waarom verwerkt Het Kabinet persoonsgegevens?
  4. Verwerkt Het Kabinet ook bijzondere persoonsgegevens?
  5. Hoe gaat Het Kabinet met mijn persoonsgegevens om?
  6. Welke regels gelden voor Het Kabinet bij de verwerking van persoonsgegevens?
  7. Welke persoonsgegevens verwerkt Het Kabinet van mij?
  8. Kan ik zien welke persoonsgegevens Het Kabinet van mij verwerkt?
  9. Waar kan ik terecht met een vraag of een klacht?
  10. Wat geldt er voor mij als sollicitant?
  11. Kan Het Kabinet dit document wijzigen?
 
1. Van wie verwerkt Het Kabinet persoonsgegevens?

Het Kabinet verwerkt persoonsgegevens van klanten, websitebezoekers, leveranciers en externe relaties.

2. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
Het Kabinet B.V. is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens.

Dit zijn onze contactgegevens:
Het Kabinet
Rumpsterweg 1-5
3981 AK Bunnik
Telefoonnummer: 030-6567068
Bedrijfsregistratie: Kamer van Koophandel nummer 30113738
BTW/VAT nummer: 802454811B01

3.Waarom verwerkt Het Kabinet persoonsgegevens?
Het Kabinet verwerkt persoonsgegevens voor verschillende doelen. Wij hebben gegevens van u nodig vanwege de contractuele afspraken tussen u en Het Kabinet. Dat is het geval bij:

  • Bestellen
  • Bezorgen en afhalen
  • Retouren
  • Reparatie
  • Garantie
  • Contact met onze Service afdeling
 

En soms heeft u ons toestemming gegeven om uw gegevens te gebruiken. Dit geldt voor:

  • Abonneren op de nieuwsbrief
  • Telefoongesprekken voor trainingsdoeleinden
 

Wij vinden het belangrijk dat we u persoonlijke service verlenen. Dat is in uw en ons belang. Daarvoor gebruiken we uw gegevens voor bijvoorbeeld:

  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Het verbeteren van onze dienstverlening, waaronder het gebruiksgemak van de website
  • Contact met onze Service afdeling
  • Persoonlijk advies (gepersonaliseerde reclame-uitingen)
  • Social media
  • Fraudepreventie, voorkomen of afhandelen winkeldiefstal
  • Camerabeveiliging voor bescherming van uw en onze eigendommen
 

We zijn wettelijk verplicht om bepaalde gegevens aan andere organisaties door te geven of te bewaren. Dit geldt bijvoorbeeld voor:

  • Een gerechtelijk bevel of vonnis
  • Een vermoeden van fraude of bij winkeldiefstal
  • Administratiegegevens voor de Belastingdienst 

 

4. Verwerkt Het Kabinet ook bijzondere persoonsgegevens?
Voor het bewaken van uw en onze eigendommen en veiligheid gebruiken we videocamera’s in ons gebouw.

5. Hoe gaat Het Kabinet met mijn persoonsgegevens om?
Het Kabinet respecteert en beschermt uw persoonsgegevens. We hanteren de volgende regels:

  1. We gaan vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om;
  2. We gebruiken uw gegevens alleen voor de levering van producten en diensten aan u;
  3. We verwerken niet meer gegevens dan nodig;
  4. We bewaren uw gegevens niet langer dan wettelijk is toegestaan en noodzakelijk is voor de verwerking van uw gegevens;
  5. We gebruiken niet meer persoonsgegevens dan strikt noodzakelijk is.
 

Binnen Het Kabinet kunnen uw persoonsgegevens alleen worden gebruikt door medewerkers die de gegevens voor hun werk nodig hebben. Anderen kunnen uw persoonsgegevens niet verwerken. Daarnaast hebben onze medewerkers die persoonsgegevens verwerken een geheimhoudingsplicht.

We delen persoonsgegevens met derden die door ons zijn ingeschakeld om diensten aan u te leveren. Denk aan bezorgpartners, reparateurs, betaalpartners, communicatiebureau’s en IT-dienstverleners. Deze derden kunnen alleen onze opdracht krijgen als zij aantoonbaar voldoen aan onze privacy-voorwaarden en geheimhouding garanderen. Uw persoonsgegevens kunnen ook worden verstrekt aan derden als wij daar een wettelijke verplichting toe hebben. Bijvoorbeeld aan de Belastingdienst. Uw persoonsgegevens worden niet verkocht.

Onze website bevat links naar websites van Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest en YouTube. Deze Privacy en cookie Verklaring geldt alleen voor onze website en wij raden u aan het privacy beleid van de websites waarnaar verwezen wordt, ook te raadplegen.

Wanneer uw gegevens niet langer bewaard mogen worden, vernietigt Het Kabinet uw persoonsgegevens. Of we gebruiken uw gegevens anoniem. Dan weten we niet meer dat de gegevens van u zijn. Dit doen we bijvoorbeeld voor interne analyses en rapportages.

Hoe lang bepaalde gegevens worden bewaard, is afhankelijk van de aard van de gegevens en de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt. Dit zijn de verwijdertermijnen:

  • Camerabeelden verwijderen we na 4 weken. Tenzij we een incident vastleggen. Dan bewaren we de beelden tot dit is afgehandeld.
  • Inactieve accounts op Mijn Het Kabinet verwijderen we na 7 jaar.
  • Factuur-, betaal- en bestelgegevens in onze administratie verwijderen we na 7 jaar. Deze bewaartermijn is verplicht door de Belastingdienst.
 

Uw persoonsgegevens worden opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat persoonsgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat uw privacy op een passende manier beschermd blijft. Wij sluiten in die gevallen speciale contracten om uw privacy te waarborgen.

6. Welke regels gelden voor Het Kabinet bij de verwerking van persoonsgegevens?
Bij de verwerking van persoonsgegevens is Het Kabinet onder meer gebonden aan:

  • Uitvoeringswet AVG
  • Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
  • Telecommunicatiewet
 
7. Welke persoonsgegevens verwerkt Het Kabinet van mij?

Het Kabinet verwerkt hoofdzakelijk basale persoonsgegevens zoals naam, adres, woonplaats, geslacht, e-mailadres, telefoonnummer en betaalgegevens. Deze gegevens zijn noodzakelijk om uw bestelling op een goede manier te kunnen verwerken.

Afhankelijk van de wijze van bestellen of het contact dat u met ons heeft, vragen we u om persoonlijke voorkeuren aan te geven die ons helpen de dienst persoonlijker te maken. Deze voorkeuren zijn meestal optioneel, maar soms ook noodzakelijk omdat ze juist de reden zijn geweest waarom u van die dienst gebruik maakt.

  1. Aankopen
    We gebruiken uw persoonsgegevens om uw bestellingen en retourzendingen te verwerken en om u te informeren over de leveringsstatus. We gebruiken uw persoonsgegevens ook om uw betalingen te verwerken en klachten en garantiezaken voor producten te behandelen.


    Met wie delen we uw gegevens? 
    Uw persoonsgegevens worden doorgestuurd aan magazijn- en distributieleveranciers in verband met de levering van uw bestelling en aan betalingsdienstaanbieders voor de afhandeling van uw betaling.

    Hoe lang bewaren we uw gegevens?
    We bewaren uw gegevens zolang u een actieve klant bent.

  1. Klantenservice
    We gebruiken uw persoonsgegevens om uw vragen te beantwoorden, om klachten en garantiezaken voor producten te behandelen en om technische ondersteuningszaken te behandelen via e-mail, onze chatfunctie, telefoon en social media. We kunnen ook contact met u opnemen als er een probleem is met uw bestelling.

    Welke soorten persoonsgegevens verwerken we?
    We verwerken alle gegevens die u aan ons verstrekt, met inbegrip van de volgende categorieën:

  • contactgegevens, zoals naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer, betalingsgegevens en betalingsgeschiedenis
  • bestelgegevens
  • accountgegevens
  • alle correspondentie op dit gebied

    Met wie delen we uw gegevens?

    De gegevens worden niet gedeeld met derden

    Hoe lang bewaren we uw gegevens?
    We bewaren uw gegevens zolang u klant bent.

 
  1. Verbetering dienstverlening
    We verwerken uw gegevens om onze diensten, producten en dienstverlening te evalueren en te verbeteren voor al onze klanten. De analyse van gegevens wordt gebruikt voor:
  • het gebruikersvriendelijker maken van de website
  • stroomlijnen van inkoop en het plannen van leveringen
  • verbeteren van het productaanbod

    Welke soorten persoonsgegevens verwerken we?
    We verwerken de volgende soorten persoonsgegevens als u ervoor heeft gekozen dit met ons te delen:

  • Contactgegevens, zoals naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer
  • Uw vragen en opmerkingen
  • Klachten

    We verwerken ook de volgende categorieën persoonsgegevens met betrekking tot cookies:

  • Klikgedrag (zie de Cookie Verklaring voor meer informatie)

    Met wie delen we uw gegevens?
    We maken gebruik van communicatiebedrijven om het online gedrag van onze websitebezoekers in het algemeen te analyseren.

    Hoe lang bewaren we uw gegevens?
    We bewaren uw gegevens zolang u klant bent.

8. Kan ik zien welke persoonsgegevens Het Kabinet van mij verwerkt? 

Wilt u inzicht in alle persoonsgegevens die Het Kabinet van u verwerkt, dan kunt u dit aanvragen. Ook kunt u ons verzoeken uw persoonsgegevens te wijzigen (verbeteren) en/of te blokkeren. Uw verzoek kunt u per e-mail indienen.

Het Kabinet is verplicht uw persoonsgegevens te verwijderen na het verlopen van de wettelijke bewaartermijn of als wij uw gegevens niet langer nodig hebben. Daarnaast kunt u een verzoek tot verwijdering indienen. Indien u uw gegevens wilt verwijderen, kunt u een e-mail sturen. We zullen uw gegevens dan verwijderen, behalve in de volgende gevallen:

  • u heeft een lopende zaak met onze klanten service.
  • u heeft een openstaande bestelling die nog niet of gedeeltelijk is verzonden
  • u heeft een nog niet afgewikkelde schuld bij Het Kabinet, ongeacht de betalingswijze
  • wettelijke bewaartermijn is nog niet verstreken
 

Wanneer we uw gegevens verwerken op basis van toestemming of vanwege de uitvoering van een bestelling, dan kunt u een kopie van uw gegevens in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machine leesbaar formaat ontvangen. Dit heeft alleen betrekking op de gegevens die u ons heeft verstrekt.

Indien u toestemming heeft gegeven voor de verwerking van uw persoonsgegevens, dan kunt u deze toestemming op elk moment intrekken. Uw gegevens worden vanaf het moment van intrekken van uw toestemming door ons geblokkeerd. Stuur hiervoor een e-mail.

Als u zich heeft ingeschreven voor het ontvangen van de nieuwsbrief, is afmelding mogelijk via de afmeldlink onderaan elke nieuwsbrief. Dit kan op ieder moment.

Indien u bezwaar maakt tegen direct marketing, dan kunt u de instructies in de ontvangen marketingmail volgen om u uit te schrijven. We zullen u dan direct uitschrijven.

Alle bovengenoemde verzoeken kunt u sturen naar [email protected]. Uw verzoek wordt binnen een maand beantwoord.

9. Waar kan ik terecht met een vraag of een klacht?

Mocht u een vraag of opmerking hebben over de verwerking van persoonsgegevens door Het Kabinet, dan kunt u:

  • bellen met Het Kabinet Customer Service op 030-6567068
  • een e-mail sturen naar [email protected]
 

Heeft u een klacht over de verwerking van persoonsgegevens, dan u kunt u een e-mail sturen naar [email protected]. U ontvangt binnen een maand een schriftelijke reactie op uw klacht. Bent u niet tevreden met het antwoord, dan kunt u:

  1. een procedure starten bij de rechtbank.
  2. een verzoek indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens met het verzoek te bemiddelen of te adviseren in het geschil met ons.
 
10. Waar kan ik terecht met een vraag of een klacht?

Kan Het Kabinet dit document wijzigen?

Ja, deze Privacy en Cookie verklaring kan van tijd tot tijd wijzigen. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn of als de wetgeving wijzigt, dan passen wij de Privacy en Cookie verklaring daarop aan. De meest actuele versie van onze Privacy en Cookie verklaring kunt u steeds terugvinden op de website.

BEL ONS EN START MET DE CREATIE VAN EEN NIEUWE LOOK